keskiviikko 3. kesäkuuta 2015

Kulttuuripäivä

Eilen muutettiin takaisin Sentral Pudu hotelliin. Yllätykseksemme saatiin huone hotellin korkeimmasta kerroksesta. Kyllä kelpasi! Mutta sellainen valitettava asia, että nettiyhteys ei toimi...

Eilen poikettiin aamupalalle Tgs Nasi Kandar-nimiseen intialaiseen paikkaan jonka työntekijät oli yli-innokkaita. :D Mutta ruoka oli mainiota, kyllä ne intialaiset osaa ruokaa väsätä!

Eilinen meni muutoin suurimmilta osin kauppakeskuksissa pyöriessä, testattiin muistinvirkistyksesi Kuala Lumpurin metroa, kahviteltiin ja lueskeltiin paikallislehtiä sekä illalla käytiin pizzalla. Oli muuten tosi hyvää pizzaa, kyseessä oli yksi myyntipiste ruokatorilla. Niin, ja illalla ihasteltiin kauppakeskuksen pihassa olevaa suihkulähde-valoshowta.

Tänään mentiin aanulla testaamaan hotellin buffetaamiainen, joka oli ihan kohtalaisen hyvä; riisiä, nuudeleita, makkaraa, ranskalaisia, currysossia vihanneksilla, höyrytettyä kananmunaa, paahtoleipää, useita erilaisia marmeladeja, erilaisia tuoreita hedelmäviipaleita,, jääteetä, appelsiinimehua, kahvia.... Aamupalan lomassa Tuomas (ties kuinka monennen kerran tällä reissulla) sai toimia valokuvaajana, tällä kertaa intialaiselle porukalle.

Aamiaisen jälkeen lähdettiin sivistämään itseämme museoon! Kohteenamme oli Islamic arts museum, eli Islamilaisen taiteen museo.
Matka ei ollut vaivaton; hotelilta reipas kävelylenkki Hang Tuah-asemalle josta monoraililla KL Sentraliin, sieltä (ekaa kertaa) junalla seuraavalle pysäkille ja sieltä niin ikään pieni kävelylenkki itse museolle + vittumaiset juna-aseman rappuset....

Museo oli suuri, useampikerroksinen kompleksi. Oli mielenkiintoista tutustua islaminuskon historiaan, vanhoihin esineisiin, vaatteisiin ja asusteisiin, aseisiin...ym .
Myös maailman moskeijat olivat siellä pienoiskoossa ja olivat toinen toistaan vaikuttavampia "taideteoksia". Avarsi kyllä ymmärrystäni paikalliseen kulttuuriin ja uskontoon. Malesia on mukava, viihtyisä ja turvallinen muslimimaa, jossa ihmiset ovat vilpittömästi ystävällisiä. Eihän me muuten tänne oltaisi uudelleen tultu...

Museosta mentiin perhospuistoon, ja perhospuistosta palattiin junalla KL Sentraliin ostoskeskukselle pyörimään ja syömään ja illan pimettyä suhattiin metrolla+monoraililla takaisin hotellille.

Vähiin käy reissupäivät, en ole tosin paljoa ehtinyt ajattelemaan kotiinpaluuta vielä. :D